Programy muzyczne
Codziennie na różnych stacjach telewizyjnych nadawane są programy, gdzie wykonawcy
rywalizują ze sobą o zdobycie pierwszego miejsca. Zwycięzcy danego dnia wyłaniani są poprzez
podliczenie punktów zebranych za ilość sprzedanych płyt, pozycję nominowanej do wygranej
piosenki na notowaniach muzycznych oraz głosy widzów. Nagrodą dla zespołu jest trofeum.
Inkigayo, znany również pod angielską nazwą The Music Trend, jest jednym z najdłużej transmitowanych programów. Od 1998 roku na kanale SBS wyemitowano ponad 900 odcinków. Składa się z czterech segmentów: piosenki reklamowe i propagujące akcje społeczne, pytania do wykonawców, występy artystów spoza gatunku k-pop oraz wybór zwycięzcy tygodnia spośród nominowanych piosenek k-popowych.
Show Champion jest nadawany w każdą środę od 2012 roku przez stację MBC Music. Łączy w sobie cechy typowego programu rozrywkowego oraz muzycznego. Oprócz zwycięskiej grupy wybierany jest również najlepszy nowy zespół, najpopularniejsza piosenka oraz gorący temat tygodnia.
Music Bank od 1998 roku zyskał grono wiernych fanów i jest obecnie transmitowany w ponad 100 krajach poprzez stację KBS World (w Korei KBS2). Przy wyłanianiu wygranej grupy najbardziej pod uwagę brana jest ilość sprzedanych cyfrowych kopii płyty oraz również liczba wyświetleń danego teledysku na kanale KBS TV. Z powodu ogromnej popularności programu zaczęto organizować specjalną międzynarodową trasę koncertową, znaną jako Music Bank World Tour.
M Countdown transmitowany jest co czwartek od 2004 roku na kanale Mnet. Dzieli się na trzy główne segmenty. W pierwszym prowadzący przedstawiają newsy ze świata przemysłu muzycznego, w drugim pokazywane są rankingi wykonawców i celebrytów dotyczące różnorodnej tematyki, od najlepszych liderów do najbardziej atrakcyjnych "twarzy zespołów". Ostatni segment to oczywiście wybór zwycięskiego zespołu.